Nie wszystkich na nie stać, ale wszyscy lubią wiedzieć o nich wszystko. Ile kosztuje najdroższe auto na świecie? Luksusowe samochody przekraczają granicę wyobraźni pod względem designu, osiągów i…. ceny! Każdy z tych luksusowych pojazdów to połączenie pasji motoryzacji z manifestacją statusu zaawansowania technologicznego, jak i statusu finansowego jego posiadacza.
Najdroższe auto na świecie 2025 pożądane przez wielu, posiadane przez niewielu. To auta, w których ceny sięgają milionów dolarów, ale też są całkowicie unikalne i wykonane z niezwykłą dbałością o szczegóły. Przyjrzyjmy się pięciu modelom z najwyższej półki:
Rolls-Royce La Rose Noire Droptail – około 30 milionów dolarów

Posiadaczami Rolls-Royce La Rose Noire Droptail cieszą się tylko 4 osoby na świecie, bo tyle egzemplarzy tego auta zostało wyprodukowanych. To całkowicie limitowana, dostosowana do zamawiającego preferencji produkcja. Dość wymienić, że kolor auta, odcień „True Love” z efektem perłowym, uzyskuje się po 150 iteracjach lakierowania. Na wnętrze składa się 1603 ręcznie ułożonych elementów wykonanych z czarnego drewna sykomory.
Jak wygląda najdroższe auto na świecie? Nadwozie Rolls-Royce La Rose Noire Droptail zaopatrzono w nowoczesny roadster z odłączanym, nisko osadzonym twardym dachem, dzięki czemu autu nadano charakter coupé. Podwozie natomiast wykonano z włókna węglowego z wykorzystaniem aluminium.
Konstrukcja monocoque zapewnia lekkość i sztywność i doskonale wpływa na poprawę bezpieczeństwa i osiągów. Całkowicie nowatorska konstrukcja tego auta wykonana tylko w modelach Droptail czyni auto absolutnie unikatowym. Wymiary samochodu to Długość 5,3 m, szerokość 2 m i został on zaopatrzony w silnik 6,75-litrowy, o podwójnym doładowaniu V12, mocy 593 KM i momencie obrotowym 840 Nm.
Cena auta szacowana jest na 30–32 miliony dolarów, co sprawia, że jest to najdroższy samochód na świecie. A tak o nim mówił Alex Innes, Head of Coachbuild Design, Rolls-Royce Motor Crs:
“La Rose Noire Droptail to glamour w najczystszej postaci. Inspiracją dla tej ciemnej, odważnej i potężnej kompozycji była róża Black Baccara, która była znaczącym punktem afekcji dla klienta i źródłem fascynacji dla zespołu projektowego.”
La Rose Noire Droptail to nie tylko samochód, ale prawdziwe dzieło sztuki, łączące w sobie najwyższy poziom rzemiosła, designu i indywidualizacji Jego unikalność i ekskluzywność sprawiają, że jest on symbolem luksusu i prestiżu na najwyższym poziomie.
Bugatti La Voiture Noire – około 19 milionów dolarów

To drugie w kolejności najdroższe auto na świecie auto powstało w 1 egzemplarzu! Właściciel jego pozostaje anonimowy, ale wiadomo, że samochód został zarejestrowany w Szwajcarii. Za kwotę 19 milionów dolarów właściciel pojazdu cieszy się 8.0-litrowym W16 quad-turbo silnikiem, o mocy 1500 KM i momencie obrotowym 1600 N. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 2,4 sekundy.
Nadwozie zostało wykonane ręcznie z włókna węglowego, karoserie pokryto lakierem Deep Black Glos. Charakterystyczne w nadwoziu są przetłoczenia biegnące przez całą długość auta oraz grill masywny, w kształcie podkowy. Inspiracją dla powstania tej konstrukcji był legendarny Bugatti Type 57 SC Atlanti, co być może zaważyło na tym, że Bugatti La Voiture Noire otrzymało nagrodę za najlepszy design na Concorso d’Eleganza Villa d’Este 201.
Pagani Zonda HP Barchetta – około 18,5 miliona dolarów
A jakie jest najdroższe auto na świecie stojące na trzecim miejscu? To auto wyprodukowane w 3 egzemplarzach, których cena wahała się od 17,5 do 20 milionów dolarów. Posiadaczem jednego z egzemplarzy stał się założyciel marki Horacio Pagani. Auto zostało zaprojektowane specjalnie na 60. urodziny założyciela marki, okazało się jednocześnie jego spełnieniem osobistym jako konstruktora i artysty. Dość, że odbierając auto Horacio Pagani powiedział:
“My dream, my Zonda.”
Ta krótka wypowiedź jest kwintesencją tego czym było auto dla twórcy marki.
Pagani Zonda HP Barchetta wyposażono w nadwozie typu otwarty roadster typu „barchetta” bez dachu, z niską przednią szybą i unikalnymi osłonami tylnych kół. Konstrukcję Monocoque ważącą około 1250 kg wykonano z włókna węglowego.
Wnętrze zaopatrzono w tartanowe fotele inspirowane modelem Huayra B. Serce maszyny to 7,3 litrowy, wolnossący V12 AMG o mocy 789 K silnik i 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Auto maksymalnie osiąga 355 km/h. To czyni z niego nie tylko produkt zaawansowany technologicznie, ale też jest prawdziwym dziełem sztuki pod względem designu.
Mercedes-Maybach Exelero – około 8 milionów dolarów
Kolejna unikatową produkcją jest Mercedes-Maybach Exelero, na to auto jego jedyny posiadacz musiał wydać około 8 milionów dolarów. Wydaje się to zawrotną kwotą, jednak historia zna przypadki (Steve Jobs, Howard Schultz, Bill Bartman, Michael Dell, Joe Girard, Raymond Albert Kroc), gdy ludzie, którzy nie posiadali niczego, doszli do olbrzymiej fortuny.
Pojawienie się dzisiaj w Mercedesie-Maybachu Exelero będzie dla ciebie wyjątkowo dobrą okazją. Jeśli podjedziesz pod wejście do kasyna, prawdopodobnie zostaniesz poproszony o otwarcie drzwi. Oczywiście, jeśli nadal chcesz iść do takiego miejsca. Obecnie nowe kasyna online bonus bez depozytu, o których uprzejmie informują eksperci z top.kasynos.online, oferują już wrażenia z gry bardziej zbliżone do tradycyjnego kasyna. W rzeczywistości, dzięki licznym ofertom bonusowym, możemy nawet grać za darmo i, przy odrobinie szczęścia, wygrać wystarczająco dużo na Q7 w jednej z tysięcy gier na jednym z automatów.
Auto charakteryzuje silnik 6,0-litrowy V12 biturbo, o mocy 700 KM i momencie obrotowym 1020 N. To pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4,4 sekundy. Maksymalnym osiągiem tej konstrukcji jest 351,45 km. Parametry zewnętrzne to długość: 5890 m, szerokość: 2140 m, wysokość: 1390 m i masa własna: 2660 kg.
Konstrukcja nadwozia to unikatowy aerodynamiczny design dwudrzwiowego coupé zaprojektowanego przez Fredrika Burchhardta. We wnętrzu natomiast znajdziemy polerowane włókno węglowe, neopropen i wykończenia ze skóry naturalnej.
Koenigsegg CCXR Trevita – około 4,8 miliona dolarów
Założenia były takie, aby Koenigsegg CCXR Trevita powstał w 3 egzemplarzach, jednak proces produkcji był tak skomplikowany, że wyprodukowano tylko 2 samochody. Nadwozie wykonano z materiału „Koenigsegg Proprietary Diamond Weave”, jest to włókno węglowe pokryte pyłem diamentowym dającym efekt iskrzenia się karoserii w słońcu. Również z tego materiału jest dwupoziomowy tylny spojler. W aucie zastosowano też:
- Układ wydechowy z inconelu
- Hamulce ceramiczno-węglowe z ABS
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- System podnoszenia hydraulicznego
- System informacyjno-rozrywkowy
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h pojazd osiąga w 2,9 sekundy i może jechać z maksymalną prędkością 410 km/h. Na takie parametry składa się 4,8-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8, rozwijający moc 1018 KM przy 7000 obr./min oraz moment obrotowy 1080 Nm przy 5600 obr./min. Producent zastosował też sekwencyjną 6-biegowa skrzynię biegów. Masa własna auta to 1280 kg.
Podsumowanie
Każde z wymienionych powyżej aut to wyjątkowa produkcja. Kosmiczna cena idzie w parze z dopasowaniem wszystkich elementów wyposażenia do wysublimowanych gustów klientów. Nawet wyprodukowane 3 egzemplarze tego samego modelu są inne. Każdy bowiem został dopasowany do wymagań zamawiającego. Choć nie każdego stać na taki egzemplarz, to jednak każdy może nacieszyć nim oko.