Testy

Silnik VW Sharan 2.0 TDI - specyfikacja, osiągi i typowe usterki

Mariusz Jankowski30 września 20246 min
Silnik VW Sharan 2.0 TDI - specyfikacja, osiągi i typowe usterki

Volkswagen Sharan II to popularny minivan produkowany w latach 2010-2022. Jego główną siłą napędową był silnik 2.0 TDI, dostępny w kilku wariantach mocy - od 115 do 184 KM. Te jednostki wysokoprężne łączyły dobre osiągi z ekonomicznym spalaniem, co przyciągało wielu kierowców.

Silniki 2.0 TDI w Sharanie II cechowały się pojemnością 1968 cm³ i wykorzystywały system wtrysku common rail. Zapewniało to efektywne spalanie i niższą emisję. Średnie zużycie paliwa wynosiło 6-7 l/100 km, co czyniło je oszczędnymi w codziennym użytkowaniu.

Mimo ogólnej opinii o dobrej trwałości, silniki te nie były wolne od usterek. Problemy często pojawiały się po przekroczeniu 100-120 tys. km przebiegu, głównie w układzie paliwowym i turbosprężarce. Jednakże, dostępność części zamiennych i stosunkowo niska awaryjność sprawiły, że Sharan II z silnikiem 2.0 TDI pozostał popularnym wyborem wśród fanów diesli.

Kluczowe informacje:
  • Produkcja: 2010-2022
  • Silnik: 2.0 TDI o mocy od 115 do 184 KM
  • Pojemność: 1968 cm³
  • System wtrysku: common rail
  • Średnie spalanie: 6-7 l/100 km
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: od 8,9 do 12,6 sekundy
  • Prędkość maksymalna: do 215 km/h
  • Typowe usterki: układ paliwowy i turbosprężarka
  • Ogólna opinia: dobra trwałość i ekonomiczność

Specyfikacja techniczna silnika 2.0 TDI w VW Sharan

Silnik VW Sharan 2.0 TDI to jednostka o pojemności 1968 cm³, oferująca różne warianty mocy. Moment obrotowy waha się od 280 do 380 Nm, w zależności od wersji.

Dostępne warianty mocy silnika Volkswagen Sharan 2.0 TDI:

  • 115 KM
  • 140 KM
  • 150 KM
  • 170 KM
  • 177 KM
  • 184 KM

2.0 TDI common rail Sharan wykorzystuje zaawansowany system wtrysku paliwa. Common rail zapewnia precyzyjne dawkowanie oleju napędowego. To przekłada się na lepszą efektywność spalania i niższą emisję szkodliwych substancji.

Osiągi i zużycie paliwa

Przyspieszenie VW Sharan II 2.0 TDI do 100 km/h waha się od 12,6 s dla wersji 115 KM do 8,9 s dla wariantu 184 KM. Najmocniejsza jednostka osiąga prędkość maksymalną 215 km/h.

Średnie zużycie paliwa diesel Sharan 2.0 oscyluje w granicach 6-7 l/100 km. To czyni go ekonomicznym wyborem dla rodzin i osób często podróżujących.

Wariant mocy Przyspieszenie 0-100 km/h Prędkość maksymalna Średnie zużycie paliwa
115 KM 12,6 s 185 km/h 6,5 l/100 km
140 KM 10,9 s 197 km/h 6,4 l/100 km
184 KM 8,9 s 215 km/h 6,8 l/100 km

Trwałość i niezawodność silnika 2.0 TDI

Jednostka napędowa Sharan TDI cieszy się opinią stosunkowo trwałej. Wielu użytkowników chwali jej wytrzymałość i niskie koszty eksploatacji. Jednak, jak każdy silnik, wymaga regularnej obsługi i odpowiedniej konserwacji.

Pierwsze poważniejsze usterki pojawiają się zazwyczaj po przekroczeniu 100-120 tys. km przebiegu.

Najczęstsze problemy i usterki

  • Awarie turbosprężarki - objawiają się spadkiem mocy i zwiększonym zużyciem paliwa
  • Problemy z układem wtryskowym - mogą prowadzić do nierównej pracy silnika
  • Zużycie dwumasowego koła zamachowego - powoduje wibracje podczas pracy na biegu jałowym
  • Awarie filtra cząstek stałych (DPF) - szczególnie w autach użytkowanych głównie w mieście

Koszty napraw silnika VW Sharan 2.0 TDI mogą być znaczące. Wymiana turbosprężarki to wydatek rzędu 2000-3000 zł, a naprawa układu wtryskowego może kosztować nawet 5000 zł.

Jak użytkownicy oceniają silnik 2.0 TDI w Sharanie?

Zdjęcie Silnik VW Sharan 2.0 TDI - specyfikacja, osiągi i typowe usterki

Właściciele chwalą mocniejsze wersje 2.0 TDI Sharan za dynamikę i niskie zużycie paliwa. Doceniają również komfort jazdy i cichą pracę silnika. Wielu użytkowników podkreśla, że to idealna jednostka do dalekich podróży.

Najczęstsze zastrzeżenia dotyczą kosztów ewentualnych napraw. Niektórzy narzekają też na problemy z DPF przy eksploatacji głównie w mieście.

Porada: Aby zwiększyć żywotność silnika VW Sharan 2.0 TDI, pamiętaj o regularnych wymianach oleju co 15 000 km lub raz w roku. Unikaj krótkich tras, które sprzyjają zapychaniu się filtra DPF. Raz na jakiś czas pozwól silnikowi pracować na wyższych obrotach, co pomoże w jego oczyszczeniu.

Porównanie z innymi silnikami w klasie

Model Silnik Moc (KM) Średnie spalanie (l/100 km)
VW Sharan 2.0 TDI 150-184 6,0-6,8
Ford S-Max 2.0 EcoBlue 150-190 6,3-7,0
Renault Espace 1.6 dCi 160 6,2

Silnik Volkswagen Sharan 2.0 TDI wyróżnia się na tle konkurencji niskim zużyciem paliwa. Oferuje również szerszy wybór wariantów mocy. Jest to istotna zaleta dla klientów o różnych potrzebach.

Słabszą stroną może być wyższy koszt ewentualnych napraw w porównaniu do niektórych konkurentów. Jednak ogólna niezawodność często rekompensuje te wydatki.

Wpływ silnika na wartość rynkową VW Sharana

Warianty VW Sharan II 2.0 TDI o wyższej mocy zwykle uzyskują lepsze ceny na rynku wtórnym. Modele z silnikiem 170 KM lub 184 KM są szczególnie cenione. Różnica w cenie między najsłabszą a najmocniejszą wersją może sięgać nawet 15-20%.

Przykładowo, 5-letni Sharan z silnikiem 115 KM może kosztować około 60 000 zł, podczas gdy analogiczny model z jednostką 184 KM osiąga cenę około 72 000 zł.

Dostępność i koszty części zamiennych

Części do silnika VW Sharan 2.0 TDI są łatwo dostępne na rynku. Istnieje szeroki wybór zarówno oryginalnych, jak i zamienników. To pozwala na optymalizację kosztów napraw.

Przykładowe ceny części często wymienianych:

  • Filtr oleju: 30-80 zł
  • Komplet rozrządu: 700-1200 zł
  • Turbosprężarka: 1500-3000 zł
  • Wtryskiwacz: 600-1200 zł
  • Dwumasowe koło zamachowe: 1000-2000 zł

Czy warto wybrać VW Sharana z silnikiem 2.0 TDI?

Silnik VW Sharan 2.0 TDI to ekonomiczna i dynamiczna jednostka napędowa. Oferuje niskie zużycie paliwa przy zachowaniu dobrych osiągów. Szeroki wybór wariantów mocy pozwala dopasować auto do indywidualnych potrzeb.

Potencjalne wady to wyższe koszty niektórych napraw. Problemy z DPF mogą być uciążliwe dla osób jeżdżących głównie po mieście.

Podsumowując, diesel Sharan 2.0 to dobry wybór dla osób szukających przestronnego, oszczędnego auta do dalekich podróży.

Silnik 2.0 TDI w VW Sharan - mocny, oszczędny, ale wymagający uwagi

Silnik VW Sharan 2.0 TDI to wszechstronna jednostka napędowa, oferująca szeroki zakres mocy od 115 do 184 KM. Łączy w sobie dobre osiągi z ekonomicznym spalaniem, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla rodzin i osób często podróżujących. Średnie zużycie paliwa na poziomie 6-7 l/100 km pozwala na komfortowe pokonywanie długich tras bez częstych wizyt na stacjach benzynowych.

Mimo ogólnej opinii o dobrej trwałości, jednostka napędowa Sharan TDI nie jest wolna od typowych problemów. Najczęściej pojawiające się usterki dotyczą turbosprężarki, układu wtryskowego czy filtra cząstek stałych, zwłaszcza po przekroczeniu 100-120 tys. km przebiegu. Właściciele powinni być przygotowani na potencjalnie wysokie koszty napraw, szczególnie w przypadku bardziej skomplikowanych awarii.

Wybierając VW Sharan II 2.0 TDI, warto rozważyć swój styl jazdy i potrzeby. Dla osób pokonujących głównie długie trasy, będzie to idealny kompan podróży. Jednak przy eksploatacji głównie w mieście, mogą pojawić się problemy z DPF. Regularna obsługa serwisowa i świadomość potencjalnych słabych punktów pozwolą cieszyć się zaletami tego popularnego silnika wysokoprężnego, minimalizując ryzyko kosztownych napraw.

Źródło:

[1]

https://autokult.pl/volkswagen-sharan-ii-2010-2022-opinie-i-typowe-usterki,6931860615265216a

[2]

https://www.wyborkierowcow.pl/uzywany-volkswagen-sharan-ii-2010-2022-opinie-dane-techniczne-usterki/

[3]

https://www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/silnik-20-tdi-awarie-usterki-opinie-jak-serwisowac-silnik-20-tdi/ml5wyql

[4]

https://vw-clubpolska.pl/index.php/page,sharan2.html

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Astra F 3D: Fascynujące modele i wizualizacje kultowej Astry
  2. Bagażnik dachowy Ford Mustang: najlepsze opcje i porady zakupowe
  3. Jak skutecznie zweryfikować przebieg Audi A6 C6? 5 niezawodnych metod
  4. Motor BMW na akumulator: Idealny prezent dla małych fanów motoryzacji
  5. Toyota Hilux Tuning: 5 Skutecznych Sposobów na Zwiększenie Mocy
Autor Mariusz Jankowski
Mariusz Jankowski

Jestem redaktorem z zamiłowaniem do motocykli i kilkuletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Moja pasja do jazdy na dwóch kółkach rozpoczęła się w młodości i od tego czasu przekształciła się w styl życia. Dzięki moim doświadczeniom jako motocyklista, mam unikalną perspektywę, która pozwala mi pisać wnikliwe i inspirujące artykuły o wszystkim, co związane z motocyklami — od technicznych aspektów budowy maszyn po kulturowe znaczenie jazdy na motocyklu.

W moim pisaniu skupiam się na różnorodnych tematach, takich jak recenzje motocykli, porady dotyczące pielęgnacji i konserwacji, a także relacje z wydarzeń motocyklowych. Zawsze staram się przekazywać autentyczne emocje związane z jazdą na motocyklu, co czyni moje teksty angażującymi i bliskimi czytelnikom.

Jako aktywny członek społeczności motocyklowej, regularnie uczestniczę w zlotach, rajdach i innych wydarzeniach, które pozwalają mi na wymianę doświadczeń z innymi pasjonatami. Dzięki tym kontaktom jestem na bieżąco z nowinkami w świecie motocykli oraz trendami, które kształtują branżę.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły