BMW M4 to sportowy samochód, dostępny jako coupe lub kabrio. Pod maską pracować mogą silniki: mocniejszy S55 bądź słabszy B58. Oba zapewniają wspaniałe osiągi i mnóstwo frajdy z jazdy, jednakże borykają się z problemami, usunięcie których może okazać się kosztowne.
Wprowadzony na rynek w 2013 roku BMW M4 to wspaniały samochód sportowy, który ma licznych fanów. Na rynku wtórym znaleźć można wiele ogłoszeń sprzedaży tego auta. Nim jednak zaczniemy je czytać, warto pamiętać, że jednostki napędowe stosowane w tym samochodzie borykają się z typowymi usterkami, naprawa których może pociągnąć za sobą duże wydatki. Dlatego warto z góry unikać egzemplarzy podejrzanie tanich. Taka cena modelu M4 w ogłoszeniach może świadczyć o poważnych wadach technicznych lub wypadkowej przeszłości.
Silniki BMW M4 - typowe usterki
Pod maską BMW M4 znajdziemy jedną z dwóch jednostek napędowych: mocniejszą S55 lub nieco słabszą B58. Niezależnie od tego, który silnik wybierzemy, czekają nas wspaniałe osiągi i ogromna frajda. Jednakże musimy być gotowi na to, że w każdym z nich wystąpić mogą poważne problemy.
Do najczęstszych usterek silnika S55 zaliczają się: uszkodzenia tłoków i korbowodów (częste zwłaszcza w jednostkach poddanych tuningowi), awarie układu chłodzenia, zużycie łożysk i wycieki oleju z turbosprężarek, wibracje na biegu jałowym (przyczynami z reguły są: zużycie świec zapłonowych lub cewek, ewentualnie problemy z wtryskiwaczami), wysokie zużycie oleju oraz zacieranie silnika (najczęściej przy niskich przebiegach, lecz intensywnej eksploatacji).
Silnik B58 jest nieco trwalszy, ale i on może sprawiać problemy. Wśród nich częste są awarie chłodnicy układu dolotowego oraz pęknięcia uszczelek pokrywy zaworów i miski olejowej. Rzadziej zdarzają się kłopoty z intercoolerem cieczowym: nieszczelność czy pękanie zbiorniczków.
Oba siniki wymagają zatem uwagi, jednakże ich regularna konserwacja, a przede wszystkim odpowiednie (nie ekstremalne) użytkowanie pomagają w utrzymaniu tychże jednostek napędowych w dobrym stanie oraz unikaniu poważnych wydatków.
Silniki BMW M4 - jak sprawdzić stan?
O problemach, jakie sprawić mogą silniki S55 i B58 koniecznie trzeba pamiętać, kupując używane BMW M4. Naprawa usterek jest bowiem kosztowna, a remont niewłaściwie eksploatowanej jednostki okazać się może nieopłacalny.
Toteż przed zakupem samochodu trzeba nie tylko dokonać wizualnej oceny silnika, sprawdzając, czy nie ma wycieków ani innych widocznych objawów nadmiernego zużycia, i wykonać jazdę testową, lecz zabrać auto do autoryzowanego serwisu BMW. Dokładny przegląd diagnostyczny, wykonany przez fachowców, jest niezbędny, jeśli chcemy uniknąć znacznych wydatków i cieszyć się jazdą.
BMW M4 jest świetnym samochodem, należy tylko poświęcić czas i uwagę na dokładne sprawdzenie wybranego egzemplarza.